tirsdag 28. februar 2012

Verdens beste - Oppskrift

Etter en forespørsel legger jeg ut oppskriften jeg pleier å bruke til verdens beste =)
Jeg har finni oppskriften på Det søte liv =)

Verdens beste



Kakebunn:
100 g smør
100 g sukker
4 eggeplommer
100 g hveteme
1 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
4 ss melk

Marengs:
4 eggehhviter
175 g sukker
75 g mandeflak

Fyll:
5 dl vaniljekrem
3 dl kremfløte
Pisk smør og sukker til smørkrem. Pisk inn en eggplomme av gangen. Sikt sammen det tørre. Bland inn i deigen sammen med melken. Smør deigen tynt utover bunnen i en stor bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm).
Visp eggehvitene stive. Tilsett sukkeret og pisk videre til stiv marengs. Fordel jevnt over deigen i langpannen. Strø over mandeflak.
Stek kaken i ovnen ved 175 grader Celsius i 25 min. Avkjøl kaken helt i formen. Hvelv så ut kaken og fjern bakepapiret. Snu kaken tilbake slik at marengssiden vender opp. Del kaken i to deler på midten.
Pisk kremfløten til fyllet til stiv krem. Bland kremen forsiktig sammen med vaniljekremen .
Legg den ene kakebunnen på et passende fat(marengsen skal vende oppover). Fordel fyllet og legg på den andre kakebunnen =)

ENJOY =)

2 kommentarer:

  1. Heisann :)
    Nå har jeg fulgt med deg en stund og fant ut at nå legger jeg deg i blogglisten min :D Mye enklere å følge deg :)

    Ha en strålende dag videre :)

    SvarSlett
  2. Så koselig Kaketina :) følger bloggen din også :):)

    SvarSlett