onsdag 24. oktober 2012

Enkel smørkrem - oppskrift

Siden jeg la ut en oppskrift på Vanilje cupcakes i går, så legger jeg ut oppskriften på en ENKEL smørkrem i dag som kan brukes som topping på cupcakesene =)

Enkel smørkrem

100 gram smør (mykt, romtemperert)
300 gram melis
2-3 ss væske, jeg bruker ofte saft eller juice, kommer ann på hva slags smak jeg vil ha!
Noen dråper smakstilsettning. I forrige innlegg skrev jeg om LorAnn oils som jeg ofte bruker, tilsett et par dråper. Caramell smaken er feks knallgod om du har laga sjokolade eller brownie cupcakes =)

Rør smør og melis sammen med litt væske, tilsett noen dråper smakstilsettning =)
Ha i en sprøytepose og ha det på cupcakesene =)

På disse cupcakesene har jeg byttet ut væsken og smakstilsettningen med etpar skjeer med baileys =) De var virkelig gode =) På toppen strødde jeg sjokolade og hakkede peanøtter ;)

                                                                            ENJOY =)

1 kommentar:

  1. Hei,
    Vil smørkremen reagere med fondant hvis man bruker baileys som væske i smørkremen?

    SvarSlett